diumenge, 10 de març del 2019

L'alt del Governador (L'Albir).

En aquesta excursió farem una mica de cames per que la ruta te una forta pujada i baixada. Començarem el recorregut a l'aparcament que hi ha a la porta del parc natural de serra Gelada.

A la vora de la caseta d'informació ix un camí asfaltat tancat al trànsit, que arriba fins al vell Faro de L'Albir. Continuarem uns pocs metres pel l'asfalt i a l'altura d'un area de descans amb taules, ens desviarem a la dreta per un sender de pujada de serp que se inicia amb unes escales de pedra entre pins, passant per el costat d'una antiga pedrera fins trobar la carretera dels repetidors d'ones, que són el punt més alt de la serra Gelada anomenat l'alt del governador amb una alçària de 435 metres.
Des d'ací podrem gaudir d'unes meravelloses vistes del Mediterrani, l'antic faro de l'Albir, la bahía d'Altea amb la impressionant serra de Bèrnia darrere i més enrere el penyal d'Ifac. A partir d'ací podem sortir direcció Benidorm per damunt de tota la serra Gelada, o baixar pel faro o tornar pel mateix camí com va ser el nostre cas.

Tauler informatiu inici del sender