dissabte, 11 de maig del 2019

Volta al Sanxet- casa de Déu- cova de la Moscarda - racó de Tovaines

El Sanxet es troba a la Marina Baixa a la localitat de Polop junt al Ponoig, Cabal i molt a prop del Puig Campana. El Sanxet fa una alcària de 1.184 metres, un lloc amb grans cingles i amb el barranc Gulapdar. El sender comença en la zona de escalada del Castellet.

Fitxa:
  • Dificultat: Baixa – Moderada.
  • Distància: 10.1 km
  • Temps estimat: 5 h.
  • Alçària mínima: 595 m.
  • Alçària Màxima:  939m
Perfil:

Plànol:

Descripció:
Des de l'aparcament en un no res arribarem al mirador amb unes impressionants vistes de la serra de Bèrnia, continuem pel camí fins arribar a la casa de Déu on podem gaudir de la badía d'Altea, el penyal d'Ifac i el barranc de Gulapdar que separa el Ponoig del Sanxet, allí trobarem dos camins nosaltres triarem el camí de l'esquerra. El sender cada vegada es fa més inclinat buscant el coll del Llamp fins arribar a la cova de la moscarda, una mica més avant ens trobaren un encreuament on triarem el sender de la dreta entremig d'una pinada arribarem a una pedrera on ix el sender de pujada al cim del Sanxet. Nosaltres continuem el sender fins arribar al mas de la Carrasca on gaudirem d'unes explendides del sud de la marina, la badía d'Alacant i les serres del Cabeço d'Or,Puig Campana,Aitana i al fons el Maigmó i a més els bancals fet en la serra per els moriscos fa segles, Continuarem baixant per el barranc del Salt o de Xirles per un preciós sender amb vistes de la Serrella, L'Aixorta, el Ferrer,Bèrnia i el Penyal. Ara ve una petita pujada que al finalizar nos trobarem en el meravellós racó de Tovaines amb un cingles impressionants. Ara sols queda pillar el camí que ens du per la dreta que ens portara fins l'aparcament del cotxe.
Inici del sender

Barranc de Gulapdar

Casa de Déu

Vistes des de la casa de Déu

Cova de la Moscarda

Cingles del Sanxet

Puig Campana

Sender

Aitana

Els Castellets des de la pedrera