dissabte, 9 de novembre del 2019

Donant-li la volta a Bèrnia

Esta es una de les rutes més maques que podem trobar a la provincia d’Alacant. La Serra de Bèrnia està situada a la línia divisòria entre les comarques de la Marina Alta i Baixa. Fa una llargària d’11 quilòmetres i s’estén en direcció perpendicular a la costa, des de la falla de Bolulla a l’oest fins al Morro de Toix a l’est, on se submergeix dins les aigües de la mar Mediterrània.
La serra té una extensió de 1900 hectàrees, repartides entre els municipis de Callosa d’en Sarrià, Altea, Calp, Benissa i Xaló. El cim més elevat de la Serra de Bèrnia -que és utilitzat com a vèrtex geodèsic- es troba al terme municipal de Xaló, i mesura 1128 m sobre el nivell de la mar.
Fitxa:
Ruta circular seguint part del recorregut del PR-CV 7, per sendes senyalitzades . Hay aigua en la Font de Bèrnia. Esforç físic de petit a moderat.
Perfil:

Plànol:

Descripció:
Començarem la ruta a les Cases de Bérnia, nosaltres van accedir per la carretera de Pinos, una carretera plena de revoltes estreta però amb unes vistes impresionants. Una vegada arribat a les Cases de Bèrnia aparcarem els cotxes i agafem el camí que mos du a la Font de Bèrnia.
De la font al forat comença el tram més dur, començarem a pujar per les escales seguint les indicacions marcades amb blanc i groc fins arribar al forat. En arribar al forat es pot fer un descans per gaudir de les explendides vistes de una banda es veu la Marina alta i per l’altra banda la badia d’Altea,Benidorm,La serra grossa, Puig Campana, Ponoig, Santxet i Aitana.
Arribat a este punt continuarem direcció el Fort de Bèrnia en paral.lel a la cresta travessant varies torrenteres.Este tram es prou suau de fer i te unes vistes magnífiques. Una volta en el fort lo seu es fer un descans i fer-se unes fotos.Ja soles mos queda un terç de la ruta
Ara soles nos queda seguir la senda que nos du fins al collat i baixar per la pista forestal hasta les Cases de Bèrnia a on podrem gaudir de una cervesa gelada al bar que hi ha per a recuperar forces.