dimecres, 23 d’octubre del 2019

Passeig per la Xortà

En aquest viatge anem a donar una volteta per la serra de la Xortà entre les comarques de la Marina baixa, la Marina alta i el Comtat. Envoltada pels municipis de Bolullael Castell de GuadalestTàrbenaBenimantellBeniardà i Castell de Castells.amb altures que superen els 1.000 metres, com la Penya de l'Hedra (1.001 m), el Morro Blau (1.126 m) o la Penya Alta (1.220 m).
Nosaltres ho farem per la vessant de Castell de Castells i anirem a veure un lloc espectacular com son els Arcs d'Atanços, d'ahí ens dirigim fins a la font del Teixos amb en seu refugi característic i farem cim a la Penya Alta.

Fitxa:
Perfil:

Plànol:

Descripció:
Per anar a l'inici de la ruta que vos proposem hi ha que agafar la carretera que ens du de Tàrbena a Castell de Castells i al passar el kilómetre 9 a l'esquerra vorem un cami amb uns panells informatius de senders és ací on aparcarem els cotxes.

A partir d'ací agafarem la pista forestal que ens du a la font dels Teixos fins arribar a un encreuament que ens indica els Arcs. L'agafarem i en un no res ens trobem davant d'ells amb la seua grandesa, un moment ideal per a fer-se unes fotos. Ara hi ha que estar alerta, si estem d'esquenes als Arcs a mà dreta surt un sender sense senyalitzar que ens du cap amunt fins arribar a un pla en prous pins i anirem a l'esquerra fins tornar agafar la pista que ens porta a la font.

Una vegada a la font estem a tir de pedra ja del cim de la Xortà, és un bon lloc per a fer un petit descans, agafar forces i fer-se l'ànim per al bosí de camí que ens queda. Tras fer 200 metres de pujada en arribat al cim de la Xortà a 1.220 m d'alçària a on podrem gaudir d'unes meravelloses vistes.

Per a baixar lo més fàcil és tornar per la pista que hem vingut sense passar per els Arcs . Nosaltres van baixar per altre lloc però si ho tornarem a fer baixariem per la pista.

Els Arcs

Camí devès a la font dels Teixos