diumenge, 29 de setembre del 2019

La Penya Foradà

La Foradà és la penya més emblemàtica i l’element paisatgístic més representatiu de tota La Vall de Gallinera.Encara que no és el punt més alt (737,3 m) ofereix una vista magnífica de La Vall de Gallinera, al nord, i de la veïna Vall d’Alcalà, al sud.

Des de Benitaia visitarem la Penya Foradà, coronada per un enorme arc natural de pedra molt característic.

Fitxa:
  • Dificultat: Baixa – Moderada.
  • Desnivell: 487 m.
  • Distància: 7.99 km
  • Temps estimat: 5 h.
  • Alçària mínima: 324 m.
  • Alçària Màxima:  749m
Perfil:

Plànol:

Descripció:
L’inici de la nostra excursió es troba a Benitaia, un bonic i menut poblet situat en plena vall. Deixarem el cotxe a Benissivà, des d’ací accedirem a peu pujant unes escales a Benitaia. Una vegada situats a Benitaia seguirem les marques del PR-V 43 per un camí asfaltat.A pocs metres del poble observarem un gran recinte emmurallat envoltat de xiprers que normalment sol passar desapercebut, no obstant ací es trobava l’antic Convent de Gallinera.
A mesura que anem avançant els camps de cireres van minvant fins que abandonem la pista i connectem amb una senda. Passarem junt a la Cova de Moragues, un estret abric als peus de la penya on goteja un fil d’aigua al seu interior que brolla a una menuda bassa, seguim ascendint sense pressa, al poc arribarem a una corba molt tancada a l’esquerra, tot just baix de les parets de la pròpia Foradà. Ascendirem per una bellíssima senda empedrada que ens durà fins la cresta de la serra, des de la qual les vistes ja comencen a ser  molt interessants. Arribats a aquest punt, amb la Foradà a la nostra esquena, anirem cap alli i podem esmolzar.
Ara anirem a la Cova del Moro, seguint un sender que es dirigeix cap al sud-est i passa per davant d’un corral abandonat. Accedirem a l’interior del corral i de sobte ens trobarem dins de la cova, un abric natural que va ser tapiat amb un mur d’obra per tal d’aprofitar-ho com a corral.
Després de visitar la cova, tornem cap a la cresteria de la serra en direcció contrària a la foradà fins que troben una senda que ens baixa fins un camí asfaltat que ens duu a Benitaia.