diumenge, 29 de setembre del 2019

Volteta per l'embassament de Tibi

A hui anem a proposar-vos una excursió per un lloc amb molts d'anys d'historia, donarem una volta per el embassament de Tibi. Situat en un lloc meravellós entre les serres del Mos del Bou i la Cresta,
recull l'aigua del riu Verd o monnegre. La seua singularitat és que es tracta d'uns dels embassaments més antics d'Europa, construït a l'any 1580 per ordre del rei Felip II i que a dies de hui encara continua en funcionament desprès de 439 anys de vida.

Aquest recorregut es apte per a xiquets i ho podem fer de dues maneres, el recorregut llarg que comença en el área de servei del Maigmó i fa uns 8 km anar i tornar o el recorregut curt que hi hauran uns 3 km aproximadament. Nosaltres teniem ganes d'estirar les cames una miqueta i varem optar pel recorregut llarg on l'única diferència es on aparcar el cotxe.

Com hem dit aparcarem el cotxe a l'àrea de servei del Maigmó i agafarem el camí d'asfalt que que ix cap l'embassament de Tibi. El camí és tot de baixada entre bancals d'atmetlers i pinedes fins arribar a una porta de ferro que talla el camí. En aquest punt si haiguérem decidit fer l'excursió curta és on hauriem d'aparcar el cotxe i començar a caminar, des de aquest punt és ideal per al xiquets menuts sense massa experiència a sortir.

Hi han dues maneres d'arribar a la presa, per a dalt d'ella o per baix. Si anem a creuar la presa des d'ací recomanem començar per baix perque creem que és més fàcil pujar per l'escala estreta tallada a la pedra que hi ha al costat de la presa que baixar-la. Sí em triat esta opció sols tenim que continuar pel camí creuar les dos ponts i a la casa ficar-nos per la senda que mos du fins la presa sino una mica més avant de la porta sortix una senda a ma esquerra que ens du a un mirador i que baixa fins a la presa.