diumenge, 12 de gener del 2020

Confrides - Castell de l'Alfofra

El castel de l'Alfofra és un castell del segle XIII d'origen musuma que és troba al terme de Confrides. És un petit castell militar molt estrategic, és troba sobre un turó a 1.159 metres i des d'ell es pot vorer tota la vall de Guadalest fins la mar.

Fitxa:

• Dificultad: Fàcil.
  • Distància: 10.09 km.
  • Temps estimat: 4-5 h.
  • Alçària mínima: 783 m.
  • Alçària Màxima:  1.159 m.

Perfil:

Plànol:

Descripció:
El sender no esta senyalitzat per lo que recomanen des de Raconets d'Alacant és que visiteu wikiloc i vos descarregueu el track del sender. Aparcarem el cotxe en Confrides i comencem a caminar direcció a la font de l'arbre, de seguida en eixir del poble surt un camí de pedra a l'esquerra que agafarem veurem una casa de color verd i les primeres vistes del castell.

Continuem per el camí fins arribar a un encreuament on a la dreta hi ha uns bancals d'oliveres, el camí que segueix de front i un xicotet camí que acaba en un bancals que l'agafarem i anirem vorejant fins començar a baixar un petit barranc amb un xicotet riu que haurem de creuar. Una vegada creuat per un sender comencen a pujar el barranc fins arribar a una pista.

Continuarem per la pista fins arribar quasi al turó del castell ón ix un camí a la nostra dreta que agafarem fins trobar un sender a l'esquerra que ens dura per l'esquena del castell fins arribar. Una vegada en ell podrem gaudir d'unes meravelloses vistes de la vall de Guadalest, la Xortà, Aitana i la Serrella.

Ara soles queda baixar, la baixada és molt senzilla tornarem per el sender que em pujat fins arribar a la pista que només tindrem que seguir fins arribar a Confrides.