dimecres, 1 de maig del 2019

Puig Campana des del mas de l’Oficial.

Aquesta ruta jo crec que és la més curta i menys sufrida per pujar al Puig Campana, jo se la recomane a tota la gent que vol pujar al Puig Campana i no està massa preparada per l’esforç que hi ha que fer per a pujar. El primer tram de la ruta no està pintat amb les marques grogues i blanques, hi ha que estar alerta amb els punts blaus i les fletxes fins arribar al refugi. La distància a dia de hui no la tinc exactament però aproximadament seran entre 3 i 4 quilometres.

Fitxa:
  • Difícultat: Alta.
  • Temps: 6 hores, amb dinar al cim i pas tranquil.
  • Alçària màxima: 1416 metres
  • Alçària mínima: 350 metres aprox.
  • Desnivell: 1000 metres aprox.
Perfil:

Plànol:

Descripció:
Aparcarem el cotxe al aparcament que hi ha una mica abans del mas de l’Oficial.L’aparcament es petit, uns 5 o 6 cotxes. Anirem pel camí de pedra que ens duu al mas i uns quants metres més avant ix una pista a la dreta (hi ha un punt blau) que ens fa pujar una mica i pillarem una senda  entre pins a l’esquerra fins trobar unes pedres i fletxes que ens duen a la primera pujada per calfar cames fins al refugi. Durant el tram de anar al refugi si es temporada podem gaudir de la fruita de l’arboç que es troben pel en mig dels pins i carrasques.
Una vegada al refugi ja és tot molt més fàcil a nivell de senyalització, Pillarem la pista que munta al coll del Pouet on podem fer un primer descans i beure una mica d’aigua. Continuarem uns 200 metres direcció la Font de la Solsida fins trobar el cartell de cim del Puig Campana. Queden 2.1 quilometres per a fer cim 1.2 de forta pujada entre una gran varietat d’arbres. Quasi arribant al coll del cim a  ma dreta a 50metres està el Pouet de la Neu, un bon lloc per fer un altra paradeta.
Del pouet al coll del cim ja ens queda poc, la sorpresa està en que encara ens queden 900 metres de camí però ja no és tan exigent. A la dreta en el coll veiem la part del famós mos del Puig Campana, nosaltres em de girar a l’esquerra fins arribar al cim.Una vegada en el cim les vistes  són impressionants .Tot el litoral alacantí de cap a cua des del el Montgó fins a la Vega Baixa i totes les serranies de l’ínterior.
Puig campana desde el mas