diumenge, 28 d’abril del 2019

Volta al pantà de Guadalest

El pantà de Guadalest es troba envoltat de les serranies d¡Aita, Ponoig,la Xortà i Serrella. El medi és un dels llocs amb més encant de la província d’Alacant, al voltan es troben els pobles de Guadalest d’on pren el nom i Beniardà. La ruta es pot fer des d’els dos pobles. Jo la faré començant per la presa del pantà que pertany a Guadalest.
Fitxa:
  • Dificultat: Baixa – fàcil.
  • Distància: 10.37 km
  • Temps estimat: 3-4 h.
  • Alçària mínima: 324 m.
  • Alçària Màxima:  441m
Perfil:

Plànol:

Descripció:
Aparcarem els cotxes en la presa i la creuarem, seguirem pel sender pr.cv 18 que ens indica el cim de la Xortà. La ruta segueix per una carretera asfaltada molt poc trànsitada. Pel camí gaudirem d’una pinada mediterrània, cultius d’oliveres, garrofers i ametllers.
Ens trobarem algun encreuament pels que tindrem que girar a l’esquerra, no té pèrdua és prou fàcil vorejant el pantà. Trobarem un riuet i un encreuament a la dreta ens diu pel cim de la Xortà, nosaltres anirem a l’esquerra. Més o menys es troben al punt més alt de la ruta i podem esmorzar gaudint de les vistes dels diferents pobles com Benifato,Benimantell,Beniardà i Guadalest o continuar fins a una planicie a la vorera del pantà, una mica més endavant.
Continuem i creuarem el riu Beniardà per un pont verd i seguirem fins arribar quasi al poble, abans de pujar la costera deurem desviar-nos a l’esquerra per un camí que baixa entre oliveres per a seguir vorejant el pantà. Hi han diversos camins a l'esquerra que condueixen a la voreta del pantà ( per si fem la paraeta) i arribats  a este punt tan sols  queda tornar a la presa continuant el camí dels postes de la llum fins arribar als cotxes.