dimarts, 9 d’abril del 2019

Ponoig - des de el Mas de l'Oficial

La serra del  Ponoig de 1183 metres d'alçada es troba a l'oest de la localitat de Polop a la Marina Baixa. És una serra pedregosa i amb majestuosos penya segats: L'ombria està poblada de pins i carrasques i manté una continuïtat amb el Puig Campana. El Ponoig destaca a l'est i sur per les segües parets amb un desnivell de quasi 500 metres.

Aquesta ruta crec que es la més curta per poder pujar al cim del Ponoig. La ruta va de L'oest cap al Nord-est, del Mas de L'oficial, passant per el refugi J.M. Vera Catral, coll del pouet, collado del Llamp, cim del Ponoig.

Fitxa:
  • Dificultad: moderada.
  • Distància: 8 km.
  • Alçària máxima: 1183 m.
  • Alçària mínima: 652 m.
  • Desnivell: 483 m.
  • Temps: 3 H. anar i tornar.
Perfil:

Plànol:

Descripció:

Aparcarem el cotxe a l'aparcament que hi ha una mica abans del mas de L'oficial, l'aparcament es petit un 5 o 6 cotxes. Anirem pel camí de pedra que ens du al mas i uns quants metres més avant ix una pista a la dreta (hi ha un punt blau) que ens fa pujar una mica i pillarem una senda  entre pins a l'esquerra fins trobar unes pedres i fletxes que nos duen a la primera pujada per calfar cames fins al refugi. Durant el tram de anar al refugi si es temporada podem gaudir de la fruita de l'arboç que és troben per enmig dels pins i carrasques.

Una vegada al refugi ja es tot molt més fàcil a nivell de senyalització, Pillarem la pista que munta al Coll del Pouet on podem beure una mica d'aigua. Des de el Coll del Pouet seguim la senda fins al Coll del Llamp pr-cv 17. En un no res ja hi estem, deixarem el sender principal i girarem a la dreta i seguirem un sender marcat amb pintura enllaç del pr-cv 16 que puja per la cara nord del Ponoig.

Una vegada en el cim podrem gaudir de unes meravelloses panoràmiques del Penyó Caball,al nord, darrere el Penyó Roc i més enrere la serra d'Aitana. A l'est la meravellosa serra de Bèrnia amb les badies d'Altea i Benidorm i el penyal d'Ifac al final. Al sud el Puig Campana i a l'oest la serra dels Castellets.

Sender de pujada coll del Pouet

Ponoig des de coll del Pouet