dimarts, 5 de març del 2019

El Castellet (Castell de castells)

El Castellet es trova al municipi de Castell de Castells en la comarca de la Marina Alta. L'alt de la penya del Castellet ( per això el nom) fa una alçària de més de 1000 metres. Les ruïnes del Castell són d’origen musulmà declarat d’intéres cultural. Podem gaudir d’unes vistes privilegiades a les serres de Cocoll i Alfaro i les ombries de la Xortà i la Serrella.

Fitxa:
  • Temps estimat: 3:45 H.
  • Dificultat: Baixa
  • Distància total: 9.6 Km.
Perfil:
Perfil prv 149 el castellet

Plànol:

Castells-PR-CV-149-1

Descripció:
Comencem la ruta des de la zona d’acampada “El castellet” un lloc prou bé per a dinar o esmorçar en la natura, disposa de cabanyes, fonts, taules, cuines i aseos. Podem gaudir d’unes esplèndides vistes a les serres del Cocoll, Alfaro i la Xortà.
Marxarem per una pista estreta que ens du de pujada, deixant a la dreta uns bancals d’oliveres Prompte començarem un tram molt bé marcat que ens fa guanyar alçària en un no res. Una vegada en el encreuament del sender circular, podem triar com fer-ho, Jo triaré com el sentit del rellotge. Continuem el nostre camí per una pista fins la planura on es troba l' encreuament amb els pr 19 i 150.
Continuarem la pujada fins arribar al “portet de Castells”, on es junten els últims contraforts de la serra de la Serrella amb les de la serra de la Xortà i des d'ací podem vore la vall de Guadalest. En aquest punt girarem a la dreta deixant al notre pas els enllaços amb els pr 18,19 i 150. Ara comença la part més dura per a nosaltres, pujarem entre pins i junt a les penyes fins pujar al castell musulmà que serà el màxim d’alçària de la ruta 980 metres. Es poden vorer les muralles i un antic aljub.
Tornarem al camí i continuarem caminant entre vessants durant uns 2 quilòmetres. Durant el trajecte podrem contemplar les restes del pou del frare i gaudir de les vistes que ens ofereix la vall de Guadalest o la vall de Castell de Castells. Continuarem el nostre camí per una pista fàcil ens dura fins al punt d’unió del recorregut, tornant per la senda ja coneguda fins la zona d’acampada.

Vistes a Tàrbena i el Ponoig

Penya del Castellet

El Castellet

Aljub del castell

Muralles del castell

La Serrella

Camí des de port de tudons